Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

HOE PLAATSBAAR?

Tja, wat zou ik moeten antwoorden, als iemand mij eens vroeg: "In welk laatje zijn jouw verhalen thuis te brengen?"
Dat zou weleens aanleiding tot een wijd uiteenlopend gesprekje kunnen geven.
Ik weet dat mijn verhalen een kinderlijk aanzien hebben en eenvoudig van draad en opzet zijn. Zijn het ook echte kinderverhalen? Wat dat betreft heb ik verscheidene keren mijn lezers horen zeggen dat er bepaalde dubbelzinnigheden en ook wat psychologisch voer in zijn te vinden, wat jonge kinderen niet zullen vatten en daarom meer bestemd voor volwassenen.

Maar laat ik dan mijn verbeelding en overdenkingen mee laten waaien op de wind van mijn gevoelens. Dan dringt het tot me door dat mijn pennenvruchten steeds blijven zweven tussen mensen, van welke leeftijd ook, dus leeftijdsloos aandoen. Wat mij dan tot de geijkte gedachte brengt: "Laat ieder er het zijn of het hare ervan denken en evenzeer het zijne of het hare eruit halen.
Laat mij daarom ook rustig een buitenbeentje in het rijk van de vertellers blijven.

Schrijver: Han Messie
24 oktober 2022


Geplaatst in de categorie: emoties

5.0 met 2 stemmen 72



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
An Terlouw
Datum:
24 oktober 2022
Han, zo is het precies! Ik lees je graag en blijf dus vooral schrijven hoor.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)