Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

LOSER

Wat voor wedstrijd we ook doen, Willem weet het al van te voren: hij zal verliezen.
Deze keer doen we hardloopwedstrijd. Wie het snelst een rondje om het grasveld kan rennen. Liuwe staat met zijn voeten pal op de startlijn, speert er vandoor als ik ‘Pang!’ roep en neemt direct een forse voorsprong op Willem.
De bouvier van de overburen begint te bassen als ze langskomen, Willem op een sukkeldrafje enkele meters achter Liuwe aan. In een flits schiet Willem Liuwe voorbij. Maar goed en wel voorbij de hond valt hij weer terug in zijn oude, slome tempo.
Weer verloren, hij wist het wel.
‘Maar bij die hond ging je heel snel.’ ‘Ja, ik was bang.’
‘Je kon wel heel hard lopen.’ Hij kijkt me even geïntrigeerd aan. Dit is een nieuw gezichtspunt, maar ’t slaat toch niet aan.
Als we Willem eindelijk eens de hardloopwedstrijd willen laten winnen, zullen we die bouvier los moeten laten.


Zie ook: http://www.bloggen.be/ikdenkhetmijne

Schrijver: Katja Bruning, 20 december 2001


Geplaatst in de categorie: kinderen

1.6 met 25 stemmen 1.186



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
Katja Bruning
Datum:
12 januari 2002
Email:
k.bruninghetnet.nl
Bedankt, Janna en Helen!
Janna, jouw verhaal is ook heel grappig, waarom stuur je het niet in? Ja, kinderen, je kunt er geen hoogte van krijgen, want achteraf, waarom heb je dat nooit aan je moeder verteld? Nu moest je juist vaker langs die enge hond en geen idee dat dat toch niet de bedoeling kon zijn!
Naam:
Janna Nendels
Datum:
11 januari 2002
Email:
jeannyhennemannhotmail.com
Echt enig Katja, ik moest ook lachen, moest vroeger altijd naar de kruidenier van mijn moeder omdat ze wist dat ik de snelste was, alleen
wist ze niet waarom. De reden was dat er een heel grote hond achter het hek van een groothandel waakte waar ik doodsbang voor was en die me eens nagerend heeft en me bij de rok te pakken had, omdat de eigenaar het hek niet goed had gesloten. Vanaf die tijd werd ik altijd naar de kruidenier gestuurd, egaal voor wat. :-)
Vind jouw verhaaltjes trouwens allemaal leuk.
Naam:
Helen Josephs
Datum:
20 december 2001
Email:
helen.josephspandora.be
Hahaha, hiervan werd ik echt vrolijk. Bedankt Katja...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)