Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Wraak....

Minash-el is de grootste, de sterkste. De kleine mensen van zijn volk vereren hem mateloos sinds hij de enorme kinderrovende zwarte rat Chabel heeft verslagen. Toch overheerst angst zijn hele bestaan. Slechts een kwestie van tijd...

Gehuld in de maliënkolder van zijn befaamde vader ging hij de strijd aan.
Het gebreide harnas was niet ongeschonden. De vore die de klauw van Chabel lange tijd geleden door metaal en vlees had getrokken was nooit hersteld,
uit eerbied voor zijn gevallen dappere vader.
De oude Minash was toen de laatste strijder van veertien, die de moed hadden gevonden om de gesel te bevechten. Stuk voor stuk waren dertien vrienden gevallen, teneergeslagen door scherpe klauwen, vermorzeld door sterke kaken.
Minash had de zwarte rat diverse malen verwond maar deze scheen het kliefende zwaard niet te voelen. Minash-el was 8 jaar toen hij, verborgen achter een bessenstruik, zag hoe Chabel zich oprichtte tot vijf maal de lengte van Minash en vernietigend uithaalde. Hij keek in zijn vader's ogen toen deze hun glans verloren. Wraakgevoel nam bezit van zijn hele bestaan.
Het duurde nog vijftien jaar, voordat Minash-el gereed was voor de strijd, gesterkt door het verleden.

Omringd door de lijken van zovele strijders stootte hij zijn vaders zwaard in het verdorven hart van de zwarte rat Chabel. De klauw mistte hem op een haar na.
Stuiptrekkend keek Chabel hem strak aan met nog altijd vurige ogen.
Zijn laatste geluidloze boodschap werd op miraculeuze wijze ontvangen.
"....Mijn kinderen zullen wraak nemen...."

Schrijver: Hans, 3 januari 2003


Geplaatst in de categorie: ouders

3.2 met 16 stemmen 2.383



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
julia
Datum:
28 januari 2003
Email:
juliaatjekooymanhotmail.com
hoi hans, ik weet hoe graag ik reacties wil op mijn stukjes dus ik kan begrijpen dat jij dat ook wil.
Ik vond dit verhaaltje niet verkeerd,
ik raakte alleen in de war door al die namen, wie nu wie was.
Misschien kan je hem ook vergroten?
En trouwens dat maar '42'
ik ben 16 dus leeftijd is niet belangrijk.
Ga zo door en veel succes.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)