Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Pijn

En het doet pijn, pijn, pijn!
Alles in mij schreeuwt.
Ik brul als een wild dier, ik verlies de controle en zak weg in mijn pijn.
Mijn eigen losgeslagen wanhoop maakt me angstig en ik brul nog harder.
Frustraties, herinneringen, nooit geheelde wonden en nooit verwerkte ruzies wervelen rond in mijn hoofd.
Pijnlijke plekken die niemand ooit zag, maar die ik wel voelde, branden weer als vuur.
Knikken in mijn gedachten en verwarde gevoelens die ik zo angstvallig verborgen hield, spelen op en vechten samen.
Dromen die ik nooit vertellen kon, liefde die niet van mij leek te zijn draaien rond in een wilde dans.
En het doet pijn, het doet zo’n pijn!
Mijn lichaam lijkt open te barsten van gevoelens van haat, genegenheid en wanhoop.
Ik voel me losgeslagen als een leeuw aan een gebroken ketting, ik voel me lamgeslagen en het voelt alsof alles, alles wat ik ooit gezien of gedacht of gevoeld heb, zich verstrengelt in een brok van pure razernij.
Alsof liefde en haat samensmelten, alsof warme vriendschap en koude angst zich vermengen in een vergif, sterker dan ik ooit geproefd heb.
Alsof alles in mij naar buiten wil, alsof de emmer eindelijk is overgelopen.
Ik schreeuw, ik gil, ik huil, val neer als in een droom waaruit ik zo snel mogelijk wakker wil worden.
En snikkend lig ik daar.
Tranen die als laatste, maar onmisbare ingrediënt voor het vergif dienen, het vergif dat ik angstvallig uit mijn zicht wil duwen en dat ik langzaam in de emmer giet.
En ik wacht op de laatste druppel.
Ik wacht tot de emmer opnieuw overloopt.

Schrijver: Suzanne Peters, 27 januari 2003


Geplaatst in de categorie: woede

2.3 met 55 stemmen 3.191



Er zijn 5 reacties op deze inzending:

Naam:
sterretje(16jaar)
Datum:
21 februari 2004
Email:
ekmil88hotmail.com
Ook al ben ik nog zo jong, ik begrijp je.
Als je je gevoelens moeilijk onder controle hebt probeer dan maar weer te schrijven het kan je rust geven. Alles wat ik voel heb jij prachtig neergeschreven.
Naam:
Trix
Datum:
30 november 2003
Email:
Trixladyhotmail.com
Bedankt voor het zo mooi onder woorden brengen en voor het delen van dit gevoel.
Naam:
Resie Pectie
Datum:
29 april 2003
Email:
respectiehotmail.com
Lang heb ik gezocht naar een manier om mijn woede onder woorden te brengen. Jij doet het voor me met jouw proza. Be strong girl
Naam:
Mona de vries
Datum:
14 maart 2003
Email:
har.rooplanet.nl
Ik voel de pijn die jij voelt
ik heb een gelijksoortig gevoel
je hebt het heel goed weergegeven
Naam:
remco
Datum:
29 januari 2003
Email:
remco24msn.com
zo'n mooi prozastuk, het lijkt wel over mij te gaan.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)