Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Mijn kat

Mijn zéér geliefde katje ligt te dommelen in haar hoekje, bovenop de mappenbakjes links van de computer. Ik kijk vertederd naar haar poezelige pootjes met de venijnige nageltjes, die ze maar al te graag gebruikt als iets haar vréselijk ergert! Maar wat is dát: ik tel geen 4 maar 7 pootjes!!! Hoe kan dat? Ik grijp reeds naar de telefoon om alle nooddiensten op te roepen om naar mijn gemuteerde kat te komen kijken. Maar dan hoor ik een engelachtig stemmetje uit één van de 7 pootjes komen. "Ach lief vrouwtje, wees toch niet beangst, er is echt níets aan de hand! Weet u, het leven wordt zó vréselijk saai zo langzamerhand met maar 4 pootjes. Ik kan maar 1 muis of 1 vogeltje of 1 spin of 1 vlieg of 1 tor tegelijk vangen. En zegt u nou zelf, vrouwtje, u haalt toch ook méer dan 1 boodschap als u naar de supermarkt (nee ik noem geen naam) gaat! Dus ik dacht zo bij me zelf: als ik nou eens een paar pootjes erbij bestel bij de poezelieveheer, dan wordt het leven vast wat opwindender! Dus ik heb net stiekem een stil gebedje omhoog geblazen en nu, hoeraaaaa, kijk mij nou eens! Ik heb 3 pootjes méér dan andere katten (wat op zich al véél voldoening geeft)!
Zèg, vrouwtje, niks noodhulp, hè? Ik ga u nu een tijdje alleen laten en mijn nieuwe pootjes uitproberen in de tuin. Pàs op, muisjes, vogeltjes, spinnetjes, vliegjes en torretjes,IK, SUPERKAT, kom eraan!!!".
En kordaat, vol energie en moordzucht, springt mijn kat van de mappenbakjes af en verdwijnt de tuin in.
Ondertussen wacht ik met enige angst de loop de gebeurtenissen af.....

Schrijver: Liesbet Bergering, 14 september 2003


Geplaatst in de categorie: humor

0.6 met 8 stemmen 1.151



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)