Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Gadegeslagen continuering

Een glinstering in ogen die gadeslaan hoe de wereld rond haar troebel wordt. Wazig. Mistig. Ondankbaar. En dat, terwijl zij alleen maar liefde geeft. Vanaf het moment van ontwaken tot het moment van sluiten van haar ogen. Warme gevoelens ontstaan bij het openen van de bloesems rond haar. Terwijl de wereld weet dat zij moet wachten tot de laatste bewoner zijn koers wijzigt met betrekking tot de bol die ons alles biedt dat wenselijk is, weet zij tevens dat bij continuering van zoveel mobiliteit en uitstoot het aftellen daadwerkelijk is begonnen. Zij weet dat liefde haar alleen kan redden. Zij weet ook dat deze helaas niet realistisch is. 's Nachts filosofeert zij over verborgen gebreken die op onverklaarbare wijze, in de schaduw van het verlangen te corrigeren, almaar meer worden. Een voortdurende drang naar steeds meer, terwijl moet worden gedwongen tot minder. Niet voor wie-of-wat-dan-ook, maar slechts voor de wereld, jij en ik !

Schrijver: Annejan Kuperus, 23 mei 2004


Geplaatst in de categorie: milieu

2.7 met 13 stemmen 1.345



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Gabriëla Mommers
Datum:
18 maart 2015
Email:
gabrielamommersyahoo.com
Wat een prachtige ode aan Moeder Aarde, die ons allen draagt.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)