Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Zwemmen in een t-shirt

De jongen stapte van zijn fiets. Hij was bij het zwembad aangekomen en hees zijn gymtas van de bagagedrager. Nou eerst even dat gedoe met dat t-shirt regelen. 'Mevrouw... ik... heb niet zo erg veel zin om met meidenkleren te gaan zwemmen dus ik heb een T-shirt bij me, kan dat?'

Ogenschijnlijk was er met Jetse weinig mis, gewoon een jongen van een jaar of vijftien,zestien. Zijn t-shirts die standaard een maat te groot waren waren misschien wat vreemd, maar verder had hij een normaal leven met gewone vrienden, en was hij niet anders dan andere jongens van zijn leeftijd.

Maar, wanneer je hem dag in dag uit zou volgen, zou je meer en meer vreemde dingen zien. Waarom kleedde hij zich om bij de meisjes? Waarom zeiden sommige mensen 'ze' en 'haar' tegen hem? Het antwoord was simpel. Een klein foutje van moedertje natuur. Of dan toch een gigantische blunder. Geboren met het lichaam van een meisje. Ooit Jessie genoemd. Is het dan nog raar dat hij, die vroeger een halve vis was geweest, in zijn puberteit het zwembad zoveel mogelijk meed, en alleen nog zwom in de zomer,op het strand, waar hij gewoon kon zeggen dat hij een gevoelige huid had (en aangezien zijn haar zandkleurig was, was dat redelijk geloofwaardig) en als het al binnen moest, in zwembroek en t-shirt het water indook? Om het vervolgens aan de stok te krijgen met de badmeesters, die na een korte uitleg meestal wel weer inbonden.

'Jetse, zou je je ergens anders willen omkleden? Je bent een jongen.'
Verrek ja, daar had hij niet aan gedacht, je kon simpel een eigen hokje nemen. En als dat kon wilden ze hem er niet bij hebben. En hij niet bij hen.

'Jezus, maar 2 jongens. Kijk dan. Debiele Daniel en Jetse.' 'Niet de leukste jongens... maar die hebben we ook niet.' Jetse hoorde het. Het deed hem niks meer. Vroeger zou hij er altijd blij mee zijn als iemand hem bij de jongens rekende. Maar sinds hij Jetse werd genoemd, was alles veranderd. What's in a name...

Hij klom op de kant, sprong het water in. Ongeveer drie centimeter van de lerares af. 'JEEEEEEEEETSEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!'

Schrijver: Douwe, 3 juni 2004


Geplaatst in de categorie: welzijn

4.1 met 9 stemmen 1.439



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)