Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Script

Ze kijkt om zich heen. Loopt de straat uit gaat een brug over slaat linksaf een gracht op. Leest het straatnaambord en vervolgt haar weg. Hand op de borst, hoofd gebogen. De nummering ligt hier op 365. Slordig op het trottoir geplaatste fietsen blokkeren haar weg. Achter dubbel geparkeerd staande auto’s steekt ze over naar de waterzijde van de gracht waar ook auto’s staan.

Ze gaat verder, haar kant van de gracht heeft de ochtendschaduw. Ze passeert huisnr. 205 en houdt er stevig de pas in. Geluid van een claxon doet haar wegduiken tussen het stilstaand blik. Even verderop neemt ze een kleine helling. Rechts van haar ligt een brugje. 139 137 135, ze staat stil voor een oud grachtenpand met enorme authentieke deuren. Ze duwt er tegen aan. Er staat iets geschreven op de linkerdeur, ze leest, belt aan, doet een paar stappen achteruit en kijkt naar boven. Er klinkt een stem door de intercom, ze stapt er op af en zegt iets. De deur gaat middels een zoemend geluid open. Ze gaat naar binnen, waarna de deur zich geluidloos achter haar sluit.

Schrijver: Christien Damman, 19 september 2004


Geplaatst in de categorie: film

1.9 met 28 stemmen 3.172



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)