Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Op zoek naar de Liefde?

In mijn horoscoop van vandaag stond dat het vandaag een goede dag zou zijn om te schrijven.
In de trein zoek ik naar pen en papier om mijn verhaal te doen...

Liefde. Liefde vind je niet. Liefde vindt jou. De vraag die ik mezelf dan stel is "Wanneer?!"
Ik denk dat ik op zoek ben naar de Liefde. Seks vind je overal, daar hoor je mij niet over klagen, maar Liefde daarentegen, zie ik overal behalve bij mij zelf. Ik ben nu twintig.
Binnen nu en zeven jaar wil ik gesettled zijn. Is dit een ontastbaar streven?
Ik denk het niet, maar gestress zal het sowieso opleveren. Wil ik een man, of wil ik een vrouw?
Heeft hij bruin haar, heeft zij sproeten? Wie zal het weten? Ik niet, in ieder geval nog niet.
In films gaan deze dingen zo makkelijk. In films wordt de Liefde zo geromantiseerd.
Twee mensen lopen elkaar voorbij, kijken elkaar aan en zitten vervolgens samen in een te hip café te praten over hun verleden en heden. Vervolgens krijgen de twee samen een toekomst, the End.
Ik loop zo vaak mooie mensen voorbij, maak oogcontact, lach heel lief naar ze. Zij lachen terug en lopen dan door. Niks geen café, niks geen toekomst. Bah! Ik wil niet zeggen dat ik wanhopig ben, of wanhopig op zoek ben, want dat is niet zo... Maar ik stel me gewoon open voor de Liefde. Ik denk namelijk dat ik er helemaal klaar voor ben. Ik ben klaar voor de Liefde! Gaat zij me vinden?
Een vraag waar ik geen antwoord op weet, nog niet.
Er zullen genoeg vrouwen zijn die dit goed herkennen. Ik weet het zeker. Al is het alleen maar omdat ik niet de enige wil zijn met deze gedachten en gevoelens. Misschien moet ik een oproep plaatsen voor alle vrouwen zoals ik en samen met hen een "Searching For Love clubje" oprichten. Dan gaan we elke zaterdagavond met elkaar op zoek naar de goed verstopte Liefde. Uiteindelijk zullen we dan allemaal door de Liefde gevonden worden, misschien vind ik de Liefde wel zelf bij een van deze vrouwen...
Ik stem voor!!
Ik weet dat ook dit een slecht filmscenario is, een zogenaamd slappe B-film over foute lesbiennes op zoek naar de Liefde.
Laat maar zitten.
Ik blijf wel wachten.
De Liefde zal mij vinden.
Ooit.
Ik geef haar nog een jaar.

Schrijver: Esther Chantal Duysker, 18 januari 2005


Geplaatst in de categorie: liefde

2.9 met 19 stemmen 1.529



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)