Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

ONZE MAN 10

Tuinman

Het beloofde een mooie lentedag te worden. Voor de tuinclub een aangename ochtend om in de tuin te gaan werken. De tuinclub bestond uit bewoners die vroeger van tuinieren hielden en het plezierig vonden de hark of de schoffel weer eens ter hand te nemen.

De man had zich onder aansporing van een verzorgende bij dit clubje aangemeld. Hij had haar verteld dat hij vroeger graag in zijn eigen tuintje bezig was. Het liefst kroop hij tussen de planten en bloemen om met zijn blote handen al het onkruid uit de grond te trekken.

Op deze zonnige ochtend leek hij echter zomaar wat rond te kuieren. Met zijn handen werkeloos op zijn rug. Maar wie hem nauwlettend bleef volgen, kon zien dat hij af en toe stilstond, zich behoedzaam naar de grond liet zakken en met een hand vol onkruid weer omhoog kwam, waarbij zijn gezicht iets van stille vreugde uitstraalde om wat deze aardse bezigheid hem blijkbaar gaf. Het simpel plukken van wat groen had hem op deze zonnige morgen goed gedaan. De koffie wachtte.

Schrijver: bert van der linden, 17 maart 2005


Geplaatst in de categorie: ziekte

3.8 met 4 stemmen 712



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)