Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Tijd en doen

Pre-historie:

Mensen doen van alles (jagen, verzamelen, land bouwen, handbijlen maken), waarvan dagelijks sporen worden teruggevonden.

Stenentijdperk:

Pas als het in steen gebeiteld is, of als het op een rotswand geschilderd is, heb je iets gedaan.

IJzertijdperk:

Pas als het uit ijzer of aardewerk bestaat, heb je iets gemaakt.

Boekdruktijdperk:

Pas als het gedrukt is, heb je iets gedaan (wie schrijft die blijft).

Industrietijdperk:

Pas als het geproduceerd is, heb je iets gedaan.

Wetenschapstijdperk:

Pas als het gepubliceerd is, heb je iets gedaan.

Computertijdperk:

Pas als het gesaved is [het liefst op een diskette (of cd)], heb je iets gedaan.

Internettijdperk:

Pas als het op een website staat, die regelmatig bezocht wordt en tot de verbeelding spreekt, heb je iets gedaan.

Toekomst:

Pas als het na honderd jaar nog bestaat [in één of andere vorm] en rijkelijk wordt gekend, als het gemoederen bezig houdt en telkens weer besproken wordt en tot inspiratie dient voor denkers, lezers en sprekers, blijkt dat je iets gedaan hebt.

Schrijver: Willem Houtgraaf, 25 april 2005


Geplaatst in de categorie: tijd

3.0 met 4 stemmen 1.156



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Ridzerd
Datum:
28 april 2005
Email:
rmvdhome.nl
Toevallig lees ik momenteel 'Van oude mensen, de dingen die voorbijgaan' van Louis Couperus. Dat boek is 100 jaar oud. Men kan dus wel zeggen dat hij 'iets gedaan' heeft. Ik vraag mij af of de door mij verafschuwde dichters als Kouwenaar en Lucebert over 100 jaar nog gelezen worden.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)