Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

O beheerders van Zevenblad!

Veroorloof mij, hoogwaardige beheerders dezer site, dat ik mij in mijn volle vermetelheid tot U wend met een prangend proza-probleem dat geen uitstel dienen kan.
Immers, de inspiratie is als het gras, hooggewaardeerde beheerders, en daarom wend ik mij tot U met deze lamentabele kwestie die zich onledig houdt met het sparen van dit tere bloempje der inspiratie voor de vergruizing en de verwerping waaraan het dreigt te worden blootgesteld.

Vergun mij me nader te verklaren alvorens U dit schrijven in verweesde toestand achterlaat.
Toen ondergetekende, prozaïste uit hobby en aandrang deze site in het oog vatte, vernam zij van menig verbitterd lotgenoot dat van welomschreven invallen, zo feestelijk aangekondigd op het veldje “Nieuwste Teksten”, slechts drie woordjes gelezen zouden worden vooraleer men het schichtig dichtklapt;
Wát?
Proza.
Au.
Teveel woorden voor deze snelle tijden.

Maar.
Het probleempje in een notendop:
U, beheerders dezer site, geeft de genegeerde prozaïst(e) slechts tien kansen tot herbewerking - wanneer niet gelezen, of geen cijfertjes gegeven, dan moet iemand zijn/haar teksten, ja wat..., maar elders onder de pannen zien te krijgen.


Ah!
Ik hoor in gedachten Uw commentaar: als het je hier niet bevalt, rot dan op.
Echter: voor ik mijn paarlen hier dropte, heb ik andere sites bezocht.
Sites waar proza wel degelijk als een kunstvorm wordt beschouwd.
Een korte samenvatting:
- Er bestaat een (proza)site waarop de lui elkaar de hemel inlikken.
Daar staan commentaren als:
‘Ooh, wat leuk geschreven.’
‘Dank je, Anita, ben blij met je reactie, knuf knuf!’
Gevolgd door smiley smiley.
- Er bestaat een (proza)site waarop mensen wel degelijk reageren; ze geven elkaar cijfers, maar van verder commentaar blijft men verschoond: immers, wanneer je commentaar plaatst, is ook jouw email-adres voor iedere lamlul te lezen. Zelf heb ik er een huwelijksaanzoek aan overgehouden – lijkt me toch niet de bedoeling.
- Er bestaat een (proza)site waarop mensen elkaar afzeiken tot er geen mootje van je heel blijft.

Wacht je daar voor enig autobio! Dat word je nagejaagd; het wordt je aangewreven. Naar je stukjes wordt nauwelijks gekeken wanneer de aldaar regerende webmaster op stoom komt; niets vinden de mensen daar leuker dan hem achter de staart te rennen en de arme prozaïst(e) op de meest grove, ordinaire manieren de grond in te stampen.
Wee.
Wee.

Hoe het anders kan en moet?
Ik geef toe: moeilijk.

Zelf reageer ik op nieuw geplaatste teksten en probeer dat zeer serieus te doen.
Nee, tienen geef ik niet – die zijn voor god.
Nee, enen geef ik evenmin – die zijn voor de duivel.

. Inmiddels heb ik meer gegeven dan ontvangen.
Daar word ik niet vrolijk van.
. Inmiddels heb ik mijn profiel zo vaak gewijzigd, dat ik een poosje de meest gelezen prozaïste was, hier.
Dat gaf me een bende malicieuze pret!
. Inmiddels ben ik lid van een op proza gericht clubje, waarvan de weinigen die daar lid van zijn mij in ieder geval lezen.

Niet dat ik mezelf zie als Het Nieuwste Literaire Talent Van Nederland.

Maar ieder die iets plaatst, wat dan ook, wil gelezen worden.
Op z’n minst.

Salutam.


Zie ook: http://www.zevenblad.nl/

Schrijver: Femmy, 12 mei 2005


Geplaatst in de categorie: literatuur

4.0 met 8 stemmen 1.339



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Ridzerd
Datum:
13 mei 2005
Email:
rmvdhome.nl
Ik heb bij Zoeken even bij Femmy gekeken en zo te zien is ze hier toch wel tamelijk veel gelezen en ook de cijfers zijn lang niet slecht. Wel is het waar dat er weinig reacties op zijn gekomen, maar dat geldt hier voor vrijwel elke schrijver. Neem nu Wil Melker, een hoog gewaardeerde dichter hier, ook die krijgt zo goed als nooit een reactie. (Overigens vind ik zelf zijn gedichten niet te pruimen, maar dat zal wel aan mijzelf liggen.)
Naam:
jos zuijderwijk
Datum:
13 mei 2005
Email:
zuijde038planet.nl
Leuk en herkenbaar wrang deze actie, hoewel ik nog niet alles begrijp.
Het is op te vatten als een soort sluikreclame maar ook bij "Zevenblad" is niet alles even volmaakt. Begrijp ik.
Toch, op de verjaardag van mijn broer luistert niemand naar mijn verhaal. Op het feestje van Lenore ging ik er bij staan en hard praten en toen ging iedereen weg.
Dus ja of ja dus. Femmy voor mij ben je een schrijftalent in ieder geval. Ook ik ben soms teleurgesteld als ik denk "dat is nou geslaagd" en juist dan leest niemand.
Maar ja, er zijn "echte" schrijvers die heel mooi schrijven en toch bejaard alleen nog hopen op een tweede leven na hun dood.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)