Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Slachtveld voetbal?

Wat een sport, voetbal wat een team, te gek voor woorden en wat een geweldig tijdverdrijf...
22 Man knokken voor 'balbezit' diezelfde 22 man worden daar ook nog voor betaald, te gek...
Wát een sport, zélfs bij verliezen, stroomt het geld binnen, wat een idee, te gek voor woorden.
2X 45 minuten, proberen de bal in het doel te krijgen, wát een sport én wat een heerlijk tijdverdrijf...
Maar als dan na de wedstrijd álle zogenaamde fans boos of niet boos, dronken of niet, teleurgesteld of niet, door de stad trekken en je 's avonds op televisie de beelden ziet van de allesverwoestende club die door de straten trekt, zich door niets of niemand wat laat zeggen én proberen zoveel mogelijk mensen om te leggen met tegenover zich mensen die hun vak uitoefenen in de vorm van agenten en ME'ers, die dan weer de losgerukte stenen van de straat naar hun hoofd geslingerd krijgen evenals de zo volwassen taal waarvoor men vroeger met zeep de mond moest gaan spoelen dan denk ik wát een vak...
Wát een sport, voetbal 2x 45 minuten en erna uren en dagen die nodig zijn voor het opknappen van diezelfde stad, de gesloopte dingen weer in de juiste staat terugbrengen en vervolgens is met weken bezig de schuldigen op te sporen, op zich ook al een sport...

Pétje af voor hén die hun leven wagen, hoedje af voor hen die zich zonder vragen inzetten voor mens en veiligheid en wat mij betreft, wég met voetbal, zonde van inzet, mankracht geld én tijd!
Wát een sport....stóp ermee!

Schrijver: an.terlouw, 25 mei 2005


Geplaatst in de categorie: sport

2.7 met 14 stemmen 1.217



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
an
Datum:
28 mei 2005
Email:
an.terlouwhetnet.nl
Bedankt voor je reactie op 'slachtveld voetbal' maar in alle ernst wil je toch niet de verzorgingsplaatsen en openbare toiletten vergelijken met dátgene wat men VOETBAL noemt?
Ik heb het over de enorme sommen geld die er in omgaan en daarbij eigenlijk als nr. 1 de enorme chaos die de z.g. supporters aanrichten als ze het weer eens niet met elkaar ( of zichzelf) eens zijn.
Dáár ging dit stukje over, jammer dat je dat niet helemaal begrijpt, evengoed bedankt voor je reactie,

Naam:
Rudolf
Datum:
26 mei 2005
Email:
rudolf.schinkelhome.nl
Je "weg met voetbal" is wel erg kortzichtig bekeken...

Je zou voor hetzelfde geld kunnen roepen: weg met de verzorgingsplaatsen en openbare toiletten, ze zijn altijd smerig...
Weg met het strand en de bossen, liggen altijd vol troep...

Van wie?

Het ligt niet aan de sport, maar aan de mensen...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)