Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

dierendag op school

Eric was een jongen van 6 jaar en wilde dolgraag een huisdier.
Al zijn vriendjes op school hadden er een.
Sommigen hadden zelfs een hond.
Dit zou zijn moeder nooit goed vinden. Hij wilde er ook bij horen en op school kunnen vertellen over zijn huisdier. Zijn oom ging wel eens op eendenjacht. Dat gebeurde een maal per jaar als er teveel eenden waren. Het leek hem niet zo’n goed idee een dode eend als huisdier te hebben.Volgende week was het dierendag en dan mocht je een dier mee naar school nemen.
Natuurlijk niet alle dieren die je wilde. De juf had uitgelegd dat de honden en de katten dan met elkaar zouden kunnen gaan vechten. En dat ze dat niet zo goed voor de dieren vond.Romy had een rode kat en die was net een leeuw zei ze altijd.
Deze kat zou vast niet bang zijn voor de honden.Hij bedacht zich dat het toch wel gezellig zou zijn.
De honden zouden dan wel een wedstrijdje doen, wie er het hardste kon blaffen.De poezen zouden heel hoog in de gordijnen kruipen.Op de tafels zouden de viskommen staan.De poezen zouden natuurlijk hun pootje in het water van een viskom willen doen.
Dan was het maar goed dat de honden er waren.
Nu waren de poezen verplicht in de gordijnen te blijven zitten. Misschien konden er dan ook wel muizen meegenomen worden.
De poezen durfden toch niet naar beneden met al die honden.
Misschien kon hij wel een kikker vangen, die zat vaak bij de sloot.
Slangen zouden wel niet mogen, want die waren heel gevaarlijk.

Het paard van Marieke zou misschien wel mogen komen.
Het zou geweldig zijn als ze erop mochten zitten.
Hij wist dat hij dat wel durfde.
Samen met zijn broer waren ze eens een rondje wezen rijden op een pony.
Het paard zou dan een rondje om de zandbak kunnen gaan.
Misschien wilde de juf er wel naast lopen, want niet iedereen kon alleen op het paard zitten.
Ze konden dan een wortel meenemen.
Hij wist nog van het paard van Sinterklaas, dat die dat wel lustte.

Misschien als hij om een konijntje zou vragen, dat hij dan zijn zin zou krijgen.
Zijn moeder wilde geen honden, dat wist hij zeker.
Vader was al eens met dat idee thuis gekomen.
Op zijn werk was er iemand die jonge hondjes had.
“Niets ervan”, had moeder gezegd. “Ik weet precies hoe dat gaat”.
“De eerste weken wil je hem nog uitlaten, maar daarna komt alles op
mij neer”.
Het was toch een beter idee dat hij een goochelaar zocht. Dan kreeg je een gratis konijn. Als moeder hem dan niet wilde hebben?
Dan zou hij hem gewoon terugbrengen.
Met abacadabra verdween het konijn dan weer in de hoed.
Dit was de oplossing.
Nu wist Eric het zeker.
Hij had een huisdier op dierendag.
Door deze oplossing die hij bedacht had kon Eric fijn gaan slapen.

Schrijver: Eva Mensch, 15 september 2005


Geplaatst in de categorie: school

0.3 met 6 stemmen 1.633



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)