Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Vriendinnen van 1 nacht

Na mijn eerste liefde kwamen er andere vrouwen. Janneke, een echte Hollandse meid die graag ging stappen en de rest van de week over niet veel meer dan die ene avond kon praten. Maria, de atheïstische vegetarische feminist waarbij niemand iets goed kon doen terwijl zij bij iedereen ergernis opriep omdat ze haar eigen idealen in stilte verloochende. Mandy, mijn chatliefde die ik nooit in het echt zou ontmoeten. En later alle dames die ik nu niet eens meer bij naam kan noemen, omdat het vaak maar bij een nacht bleef. Die liefdes voor een nacht, die later ooit eens door een vriend respectloos onenightstands werden genoemd, behoorde misschien wel tot de meest intensieve vorm van liefde die ik tot op dat moment had ervaren. Ik was nog wat aan het na-puberen en kon lust en liefde amper onderscheiden. Standaard riep ik net voor een orgasme hoe erg ik van mijn sekspartner hield. En het was serieus gemeend. Mijn liefde was werkelijk, omdat mijn beeld van de liefde nog zo ongecompliceerd was. Hij lag in dat moment. En ik ving hem. Met mijn eigen handen, die nog zo plakkerig waren van het voorspel. Ik ving de liefde, zoals ik hem toen zag, met vier woorden nog net voordat ik mijn laatste slag maakte. ‘Ik hou van jou’.

Misschien zocht ik wel naar Liedje, misschien zocht ik naar mezelf. In ieder geval was ik zoekende. Dat was duidelijk voor iedereen. Uiteindelijk moet ik gezocht hebben naar de meerwaarde. De meerwaarde van het menselijk bestaan, maar natuurlijk eigenlijk de meerwaarde achter het begrip liefde. Want lust kon niet alles zijn. De rest lag in de kracht van die woorden. Zo werd ik weken achtereen wakker met een nieuwe liefde. De gezichten gingen zelfs op elkaar lijken en zo leerde ik houden van die ene persoon waarnaast ik sliep. Ze had geen naam. Ze had geen adres en geen telefoonnummer. Als ik haar naast me wilde, dan moest ik haar gaan zoeken. In de clubs en in de cafés. Ik zocht mijn schat voor die nacht. De schatten van alle nachten. Ze was daar ergens en ik zou haar vinden.

Schrijver: Roel van Rijswijk, 3 oktober 2005


Geplaatst in de categorie: vrouwen

4.4 met 16 stemmen 1.179



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)