Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Plant een dier

Waarschuwing vooraf, dit stukske proza is doorspekt van beestachtigheden, plantaardig ingebed, maar in de eerste plaats totale onzin. En zo heb ik het het liefst, u weet niet waar u met mij aan toe bent, houden zo.

Recht de schouders, krom de rug, ik schrijf waanzin.

Geen gevleugelde wezens te zien, en toch staat ie daar, de vliegenzwam.
Soms vertrappeld, de paardenbloem, en toch geen ros in de buurt.
Het hijgend hert, aan de jacht ontkomen, kreeg een tuil tijgerlelies, en het konijn, bijna het haasje, moest het doen met een bosje leeuwenbekjes.

En dan, de watervogel, ondanks dat hij geheelonthouder is, kostte zijn levenswijze hem gans zijn lever.

Koopt een pofadder op de lat ? Speelt een brilslang altijd gelijk ? Heeft de zebravink een streepje voor ?

Hazelnootworm, albananentros, aardappelworm, sluiproutewesp, koolsaladewitje, wespentailledief, nachtschadevlinder en ijsbloemvogel, ze voeden mijn fantasie.

Scholekster, vlees noch vis, vliegende kip, doel voorbij geschoten. Het moet niet gekko worden, de prikneus kleurt onwaarschijnlijk.

Schrijver: Fred, 26 oktober 2005


Geplaatst in de categorie: humor

4.2 met 6 stemmen 928



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)