Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Man bijt hond

Heeft u zich ooit afgevraagd waarom ze dat programma "Man bij hond" noemen?
Dat komt door de dierenbescherming. Jazeker!
Eerst wilde men het programma "Hond bijt man" noemen, maar daar ging de dierenbescherming niet mee akkoord. Nee, dat gaf een te negatief beeld van de mensenvriend hond.
Nou, vanuit de programmaleiding deed men toen de suggestie: "Hond bijt vrouw", want kijk, meestal (ik zich meestal....) zijn de mannen de baas over de hond, dus het gebeurt daardoor eerder dat de hond een vrouw bijt. Misschien omdat vrouwen kattig kunnen zijn. Alles heeft een oorzaak.
Maar nee hoor, ook daar ging de dierenbescherming niet mee akkoord.
Honden houden van mannen en vrouwen.
Tja, dacht de programmaleiding: je kunt het toch moeilijk "Hond bijt kind" noemen. Dat is wel erg cru. Het klinkt zelfs pijnlijk.
"Hond bij kind"...ahhhh.
Nou, zei de dierenbescherming, met die jeugd van tegenwoordig, een beetje opvoeding kunnen ze wel gebruiken....
Nou ja, om een lang verhaal kort te maken: het werd MAN BIJT HOND.
Een logisch gevolg van het feit ontstaan uit de omstandigheid van de veranderde mens, die na het moeilijk voltooien van de 21e eeuw, zich gedwongen zag, zich zo af en toe als een dier te gedragen en de mens onder de dieren, de hond, dientengevolge zo af en toe te bijten.
De dierenbescherming, die opkomt voor de hond die meer als mens kan worden beschouwd, om reden dat de dierenbescherming ook wel mensenbescherming kan worden genoemd, keurde dus "Man bij hond" goed.
En je hoort geen hond klagen. Zo goed zijn ze nou! De hond dus.

Schrijver: Wim Niesten, 26 november 2005


Geplaatst in de categorie: humor

3.2 met 5 stemmen 841



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)