Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Mensen

Wat kunnen mensen toch ingewikkeld in elkaar zitten.
Ik heb een lieve vriendin hoor, maar ik vind dat ze zich wel eens laat beïnvloeden door anderen.
Ik had een leuke sinterklaasavond met haar en nog twee andere vrouwen.
Erg gezellig en ik bedacht me dat ik alle reden had om dankbaar te zijn dat ik gevraagd was.

Eén van de vrouwen kende ik al behoorlijk goed en de vierde had ik al wel eens ontmoet.
Dit was nu niet bepaald mijn type, maar ik ben altijd bereid iedereen het beste te wensen.
Dus bedacht ik me dat als je ouder werd, je ook wat milder diende te worden.
Mijn vriendin gaat dus met haar om en heeft inmiddels ook al een andere vriendin van haar bij mij betrokken.

Op een gegeven moment ging het die avond over een formuliertje invullen en daarbij had ik gezegd dat dit toch niet zo moeilijk was. De meningen hierover verschilden, dit is tenminste wat ik me er van herinner.
Mijn vriendin en ik spraken erover en ze zei dat ik eens wat beter op mijn woorden moest letten.
Dit begreep ik niet helemaal, omdat ik voor mijn gevoel een heerlijke avond had.
Ze had namelijk gezien (en er kennelijk ook over gesproken) dat dit de bewuste dame pijn deed.
Met verbazing hoorde ik haar aan maar werd wel ineens heel assertief en vertelde haar dat ik echt mijzelf niet aan iedereen zou kunnen aanpassen en dat dit naar mijn mening een gewone opmerking was.
Tevens vertelde ik haar erbij dat we elkaar wel in een positief daglicht moesten zien te houden, dus dat ze best wel eens kon zeggen dat ik nooit bedoeld kon hebben om haar te kleineren.
Ik word hier erg verdrietig van, waarom gebeurt dit denk ik dan.

Is het de bedoeling dat de betrokken mensen hier van leren???
Zou ik hier iets van kunnen leren?
Vermoedelijk maak ik het me zoals gewoonlijk te moeilijk.
Wel bedenk ik me dat de eerste indruk toch vaak de beste is.
De vrouw is echt mijn type niet.
Wel denk ik nu over mijn vriendin na en voel me zwaar teleurgesteld in haar.
Helaas is dit niet de eerste keer.

Nog meer als dat ik al aan het leren was, besef ik dat ik deze dingen van me af moet laten glijden en gewoon door moet gaan met ademhalen zoals dat heet.

Schrijver: Eva Mensch, 10 december 2005


Geplaatst in de categorie: vrouwen

3.2 met 8 stemmen 1.068



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)