Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Dank u wel mijnheer

Nee, het was geen prettig vooruitzicht, maar zo ging het ook niet langer.
“Het is geen eenvoudige ingreep”, sprak de sympathieke orthopeed. “Maar met een nieuwe knie loopt u weer als een kieviet. Maakt u maar een afspraak bij mijn assistente.”

Drie maanden later ging onze vriend onder het mes. Inderdaad, het was een zeer pijnlijke tijd. Zowel in het ziekenhuis als bij de fysiotherapie die al snel volgde. De arts die geopereerd had was echter zeer tevreden. Op een dag sprak hij opgewekt: “De hechtingen mogen eruit. Ik zal iemand sturen.”

Een stevige, witgejaste broeder kwam, met in zijn kielzog een leerling verpleegkundige. “Ik doe de eerste tien”, sprak broeder Paul. “Onze leerling Tineke wil graag de andere tien hechtingen doen. Tenminste als u het goed vindt". Vriend knikt aarzelend. Ondeskundige handen aan deze nog overgevoelige knie? Maar ja het kind moet het ook leren.

De verpleegkundige in spe doet het uiterst zorgvuldig en pijnloos. Onze vriend complimenteert haar: “Goed gedaan hoor Tineke, dankje wel.”
Waarop het meisje met blozende wangen zegt: “Dank u wel mijnheer Bakker, dat ik het op U voor het eerst mocht doen!!!”

Schrijver: dieneke smink, 5 april 2007


Geplaatst in de categorie: bedankt

1.6 met 13 stemmen 3.298



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Natasja
Datum:
4 juli 2007
Email:
ratelaartjehotmail.com
En kinderen zijn altijd eerlijk! haha!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)