Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De boswandeling.

Ik wandelde in het bos en kwam tot de ontdekking hoe lang ik mij zelf dit fijne gevoel onthouden had.
En ik was hier omdat een goede vriendin tegen mij gezegd had:‘Deze week ga je een keer weer eens het bos in, één zijn met de natuur”.

Wat heb ik dit gevoel lang niet meer gevoeld: de mooie kant van gevoelig zijn.
Mijn hart ging wijd open, de rust, de kracht van het één zijn met alles om mij heen.
Ik nam alles in mij op met een diepe zucht en ik voelde een verlichting die mij met warmte vulde en ineens was alles minder zwaar.
De goede kanten van gevoelig zijn was ik gewoon vergeten!

Eigenlijk besefte ik, dat ik met die negatieve kant van gevoel bezig was en daardoor het positieve niet meer zag.
Eindelijk begrijp ik wat wordt bedoeld met proberen het positieve te zien.
Ik was de eenvoud vergeten. Dat alles uit twee bestaat en dat het altijd in beweging moet zijn.

Het leven is als ademenen: je neemt lucht in en je blaast het weer uit, je geeft iets en je neemt iets. Want zou je dit niet doen, dan is het onmogelijk om energie op te doen om weer te kunnen geven.

Wat heb ik daar lang over gedaan om te begrijpen wat men heel de tijd aan mij vertelde.
Ik ben blij dat ik dit moment nu zo voel en op een of andere manier is er voor mij meer duidelijkheid.
Hopelijk helpt mij dit in de volgende jaren van het leven.
Het blijve zien van het positieve ook in mijn gevoelens. En wat vaker de weg naar het bos vinden.

Want de natuur is nog steeds het mooiste wat er is.

Schrijver: E van Dam, 23 september 2008


Geplaatst in de categorie: natuur

3.5 met 19 stemmen 637



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Eva
Datum:
24 september 2008
Email:
evertjetelfort.nl
Het is niet altijd gemakkelijk om het leven te leren leven.
Maar zolang mensen nog steeds bereid zijn om je te helpen de weg te vinden is de wereld nog niet zo slecht.
Bedankt Iris.
Naam:
Iris Van de Casteele
Datum:
24 september 2008
Email:
iris.aguirretigo.com.py
Het is je dan toch gelukt, Eva. Het heeft moeite gekost maar het heeft zich geloond. Blijf zoals je bent, je bent bijzonder.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)