Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De puzzel

De puzzelstukjes van mijn leven passen niet zo makkelijk ineen. Je kan goed zien dat ze aan elkaar zijn geweven. Veel stukjes zijn een deeltje van een chaotisch verleden.
Maar gelukkig zijn er ook mooie gekleurde bij.

Want elk stukje is een belevenis en alle stukjes vormen te samen het plaatje van 53 jaar.
Het is een vreemde puzzel, al is het een lopend verhaal. Vele gemengde kleuren: soms schitterend - soms dof.
Maar elk stukje heeft een eigen verhaal: Mijn eerste motorfiets.

Het motorrijden bezit meerdere stukjes, die gelukkige draad door mijn jongere leven vormen. Ze hebben prachtige kleuren. De geboorten van mijn kinderen mengen zich als sprankelende lichtjes er tussen.

Dan wordt het ineens donker en grauw. Een dreigend onweer komt boven het geheel en de bliksem slaat in.

Veel verder zie je veel rood en oranje; het is een zwaar gevecht. Een strijd wordt er gestreden. Langzaam klaart het op, gemengde kleuren groen geven de rust aan en die ik met moeite heb verkregen. Uiteindelijk zie je een beekje met helder blauw water dat zich rustig kabbelend voortbeweegt. Zo als mijn leven zich nu in rustige wateren begeeft.

Bewonderend kijk ik naar het geheel. De puzzel van mijn leven heeft ondanks veel verdriet en geluk een prachtige uitstraling. Dankbaar voor hetgeen er is terug gewonnen na een verloren strijd.
Glimlachend vraag ik mij af of er nog meer mensen zijn die op deze wijze terugkijken.


Zie ook: http://vertelsels-van-regenboog.50plusser.nl/

Schrijver: E van Dam, 27 januari 2010


Geplaatst in de categorie: bedankt

4.1 met 16 stemmen 523



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Eva
Datum:
31 januari 2010
Dank je Günter, voor je oprechte woorden. Juist omdat je terug mag kijken zijn er nog geen puzzelstukje verloren. Veel mensen kunnen niet meer terugkijken. Jouw woorden geven mij een rijk gevoel.
Naam:
Günter Schulz
Datum:
29 januari 2010
Email:
ag.schulztiscali.nl
Ook ik kijk soms op de door jou zo raak omschreven manier terug. Helaas moet ik daarbij constateren, dat sommige puzzelstukjes door een hartinfarct voorgoed verloren lijken. Dat is echter zo weinig, dat er toch nog een herkenbaar en representatief geheel van aan elkaar gelegde puzzelstukjes ontstaat.

Zeer herkenbaar, Eva en bij deze tevens een pluim voor jouw goed ogende en verzorgde 'vertelsels-van regenboog' site.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)