Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

foppe als kat en hond

FOPPE DENKT NA ALS KAT

Hoera denkt foppe, het is voorjaar! Lekker zit ik in het zonnetje bij mijn baasje op schoot terwijl hij mij lekker aait. Hier is het rustig en koel en er staan bloemetjes. Ik krijg mijn eten op tijd en 's nachts ben ik lekker wakker en aan de struin. Overal verspreid ik mijn deo zodat ze weten dat ik langs ben geweest. Ik denk ook heel veel na als ik op straat loop hoor. Zoals waarom zijn er honden en waarom mag ik ze niet en zou ik ook een vrouwtje hebben dit voorjaar en zou ik nog vogeltjes vangen en muizen als ik mijn halsbandje met naam en bel niet om had. Soms slaap ik eventjes want nadenken is heel moeilijk en inspannend. Dan neem ik weer een lekker hapje en laat mij strelen. Ik heb een heerlijk leven. Wel moet ik mijn vacht verzorgen en dat is veel werk en ik wil geen water. Soms snor ik even of miauw als ik iets wil van baas verder ben ik een zwijgzaam type. Je kunt mij het best met rust laten maar ik houd wel van gezelschap van mijn baasje af en toe en vrouwenkatten vind ik heel mooi maar ook wat kattig en ze doen altijd zo de baas in huis. Nee laat mij maar lekker de je weet wel kater zijn, het is een rustig bestaan en ik hoop er oud mee te worden. Zo nu weer een tukje, welterusten baasje.


FOPPE ALS HONDJE

waf waf hier ben ik . Ik was al heel vroeg wakker en wil aandacht en uitgelaten worden. Op schieten baasje het is al half acht. Ik wil rennen in bergum langs het kanaal en ook nog een lekkere gehaktbal eten. Wat is het fijn dat het weer voorjaar wordt he baasje kunnen we weer lekker spelen met de bal en is het niet meer nat of koud als we onszelf uitlaten, want ik heb altijd het gevoel dat ik jou uitlaat om op gang te komen en je mompelt ook zo in jezelf en altijd rook je er bij vind ik stinken hoor als je het maar weet. Andere honden moet ik niks van hebben alleen een oude kennis van vroeger. Van muziek van de vogels houd ik ook, vooral van de merel zijn liedje in de ochtend. 's Nachts huil ik naar de maan want ik ben wel eens wakker. Na het rennen en eten doe ik mijn dutje om half twaalf en half zeven, je kunt er de klok op gelijk zetten behalve met het uur tijdsverschil. Nadenken doe ik ook. Zou ik dit jaar een leuke dameshond tegen komen hopelijk een pekinees en waarom blaffen andere honden zo naar mij en waarom remmen alle auto s steeds voor mij op het zebrapad. Zo dit lijkt me wel genoeg ik ga even mijn behoefte doen bij de boom dag lezer, het leven van een hond is dan maar twaalf jaar lang maar iedere dag hetzelfde en daarom blijf ik dit baasje hij zorgt goed voor mij!

Schrijver: foppe oostenbrug, 29 maart 2012


Geplaatst in de categorie: dieren

3.2 met 5 stemmen 210



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)