Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Moedig verzet

De koppige, blinde, autoritaire Tayyip Erdogan speelt voor zijn eigen aanhang het gebeten slachtoffer als een soort Guust Flater.
'Beste vrienden, wat moet ik doen?', hakkelt hij quasi-emotioneel. Hij noemt de acties van zijn tegenstanders op het Taksim-plein illegaal, waarmee hij indirect zegt dat alleen zijn onderdrukkende regeersystemen legaal zouden zijn.
De tiran met islamitische oogkleppen wil vele vrijheden inbinden en dat pikken de democratische Turken uiteraard niet. Ik zie nog steeds de bedelares voor me, die ik in hartje Istanbul zag bedelen. Natuurlijk kan het veel erger, maar dat de Turkse politie de eigen bevolking met waterkanonnen en traangas probeert weg te jagen, is een schending van de universele mensenrechten.
Laat de raki maar vloeien en geef je niet over aan een machtsbeluste despoot, die ogenschijnlijk de orde wil herstellen met volgzame, vaak net zo tirannieke politie-beulen.

Ik ben je vriend niet, mister Erdogan, maar ik weet wel wat je zo snel mogelijk moet doen: AFTREDEN!

Schrijver: Joanan Rutgers, 12 juni 2013


Geplaatst in de categorie: woede

3.0 met 4 stemmen 93



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Petra Hermans
Datum:
22 juni 2013
Email:
worldpoet546live.nl
Joanan, je hebt vaak een kritische en correcte
kijk op politieke wantoestanden, waar dan ook!
Dit verweef je met persoonlijke en psychologische
belichting. Een beleving waarvan ik kan leren.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)