Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Tranen in de nacht.....

Ach mama, hoe lief, verlegen en fragiel sta je op die oude foto te midden van twee dames, met een glas wijn in de hand, op een sofa, toen onze oom zijn bruiloft vierde. Je was vijfenveertig.

Hoe strekte je, toen je tachtig was, je doorgroefde hand naar me uit, hoe zei je: "Je bent mijn kind".
En ik was je kind, en ik ben nog steeds je oudste dochter, die je de naam "Ineke" hebt gegeven, de naam die afgeleid is van de doopnaam van je moeder, Catharina, de naam die je niet meer uit kunt spreken, maar de naam waaraan men mij herkent; de naam die vriend en vijand, vreemde en voorbijganger mij geven: je dochter Ineke leeft voort, zij betreurt je zo, haar tranen stromen ongezien, binnenskamers en in de stille nacht: je bent niet meer.....

Schrijver: I. Broeckx, 29 maart 2014


Geplaatst in de categorie: afscheid

4.0 met 4 stemmen 780



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
30 maart 2014
Doorweekte slaapkussens zijn vaak de eenzaamste bewijzen van het diepste verdriet. Hoe meer verdriet, hoe groter de liefde. Slechts de kussens drogen op.
Naam:
Fred
Datum:
30 maart 2014
Herinnering en toekomst in oprecht verdriet gevangen, mooi.....

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)