Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Vervloeking en troost.....

Vervloek niet de hardgroene hulstbladeren of de schaduwen van de lommerrijke bomen die zich in grillige patronen neervlijen op de straat of de streling van de wind langs je gezicht. Vervloek niet de dagen die je gegeven zijn en die elkaar in statige regelmaat opvolgen....

De hulstbladeren, de schaduwen van de bomen of de wind of de opeenvolging van de dagen zijn niet de schuld van jouw ongeluk....

Integendeel: heb je last van hardnekkige en exorbitante taalfouten in je liefdesbrieven, die nu juist je liefde zouden moeten schilderen in een ongekend palet van fantastische kleuren of als een symfonie van bovennatuurlijke klanken, of word je bijvoorbeeld tot het uiterste gekweld en getergd door een torenhoge tandartsrekening, die je als paria en outcast van deze maatschappij in heel je leven nooit meer zult kunnen opbrengen, laat dan de hulstbladeren, de schaduwen van de bomen etc. etc. je troosten, want zij zullen je nooit in de steek laten zoals je geliefde, het Kabinet Rutte, de afdeling "Dienstverlening" van de Gemeente, je tandarts, etc. etc.

Schrijver: I. Broeckx, 26 augustus 2014


Geplaatst in de categorie: emoties

1.5 met 2 stemmen 61



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
26 augustus 2014
Hulstbladeren, een magere troost en ze prikken nog ook....

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)