Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Figuranten tijdens een vergadering.....

De directeur heeft een collectie jonge meiden voor diverse taken aangeschaft, die nu het pand bevolken, heupwiegend door de gangen huppelen, gekleed in feeërieke kledij, die hun schoonheid accentueert. Zij nemen nu de plaatsen in in het sfeerloze gebouw achter de geavanceerde computers.....

In de vergaderzaal zat hij me vanaf de andere kant van de in carré-vorm opgestelde tafels met broeierige en bronstige ogen, behoeftig en verlangend, vanonder borstelige grijze wenkbrauwen aan te staren, met een bekende dan wel onbekende bedoeling en ik wendde mijn blik in alle richtingen behalve de zijne. Ik kon niets anders dan afschuw koesteren voor zijn grijze haar, keurig gescheiden, voor de mij walgelijk aandoende snor en voor al het overige.

Een andere collega, monsterlijk dik en met kwabben aan zijn kin, die overwoekerd werden door dichte, wanordelijke beharing, doet roekeloze uitspraken over de maakbaarheid van het menselijk lot, de maatschappij, de wereld en de werkelijkheid. Zijn monstrueuze, opbollende buik onder zijn zwarte T-shirt vormt onherroepelijk en gegarandeerd een remedie tegen de liefde. Kennelijk heeft geen enkel groot echec in zijn leven hem tot bescheidenheid, angst of voorzichtigheid kunnen manen...

Bij wijze van Liefdewerk Oud Papier mag ik hier, zonder enige vergoeding, notuleerwerk verrichten.....

Schrijver: I.Broeckx, 16 augustus 2015


Geplaatst in de categorie: werk

4.0 met 1 stemmen 78



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)