Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

"The world is full of trouble"

In mijn goede, oude, onvergetelijke ouderlijk huis, waarin mijn wiegje heeft gestaan van roodbruin hout, in het huis waarin ik jong ben geweest, waarin ik nooit meer zal terugkeren, waarnaar een schrijnend heimwee mij doet verlangen, hing het schilderijtje op een onopvallende plaats.
Het moet verloren gegaan zijn bij de verhuizing maar het staat voor altijd in mijn geheugen en verbeelding gegrift.
Het behoorde tot de zo unieke collectie van spulletjes, tot de inboedel, tot de inventaris.
Het toonde twee schattige cockerspaniëls, met zachte flaporen, die, als door een kunstenaarshand gedrapeerd waren om de melancholieke, droevige ogen, broederlijk dan wel zusterlijk zittend aan de rand van een vijver waarin
de scherven van hun drinkbak dreven
Het toepasselijke onderschrift luidde: "The world is full of trouble"
En inderdaad heb ik, na mijn schuldeloze en argeloze jonge jaren onder de ouderlijke zorg en bescherming uitgebreid kennisgemaakt met het menselijk leed in zijn vele verschillende vormen, in zijn oneindige verscheidenheid, dat als door een misdadige hand kwistig en ongebreideld wordt uitgedeeld, het leed dat kwelt, schrijnt, ziek maakt, de tranen doet vloeien, het leed dat vermoordt en dat zijn verwoestende sporen trekt door het leven als een ploeg door de rulle aarde.....

Schrijver: I.Broeckx, 29 september 2015


Geplaatst in de categorie: verdriet

2.5 met 2 stemmen 71



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
1 oktober 2015
Maar na de kennismaking met al dat walgelijke leed, eerbiedwaardige Ineke, moet je toch als een hazewindhond in de armen van die twee trouwe, liefdevolle cockerspaniëls zijn gesprongen. Het werk en de problemen blijven in de wereld, maar wij gaan eruit. Take Zen, take Nirvana. Laat je geest Nu Verlicht raken!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)