Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Vertwijfeling (2)

Zij loopt met hoog opgetrokken schouders, die, figuurlijk gesproken, de last van haar leven niet meer kunnen dragen, maar voert twee grappige honden aan de lijn. Thuisgekomen ploft zij neer voor het wervelende scherm waarop beelschone acteurs en actrices welhaast onafgebroken over elkaar heen buitelen tijdens hun gefingeerde liefdesavonturen. Voor haar leven geldt dit niet: in haar leven is slechts de grauwe eentonigheid van lusteloze dagen op de grauwe eentonigheid van lusteloze dagen gevolgd. De Liefde heeft geen plaats ingenomen; door onbekende instanties waren er geen dagen voor haar gereserveerd. De toekomst grijnst haar aan uit duizend lege ogen; een toekomst waarin, zoals zij hartgrondig vreest, de Belofte niet vervuld zal worden en de lauwe, lege lusteloosheid zal zegevieren, de alledaagsheid en de grauwe sleur zich aaneen zullen rijgen als een ketting van troosteloosheid, als een loden last om haar hals.....

Schrijver: I.Broeckx, 16 april 2016


Geplaatst in de categorie: emoties

4.0 met 2 stemmen 916



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)