Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Berichten uit een Zorgcentrum (vervolg)

De ogen van mevrouw zijn bijna blind, maar op het brede scherm van de nieuwe Sony-televisie, pas nog aangeschaft, zag ze nog de koddige figuren van een aangeklede kat en van muizen, die allerlei avonturen beleefden en ze vertelt er opgetogen over.
Het lijkt of mevrouw haar levensweg in omgekeerde volgorde aan het bewandelen is; van de volwassenheid naar de jeugd; van de ouderdom naar de kindertijd.

Ik vraag haar of ze op het denkbeeldige scherm van haar bewustzijn wellicht een mooie herinnering kan toveren die haar kan troosten, zodat ze geestelijk weer vertoeft in de sfeer van die lang vervlogen vakantie; bijvoorbeeld een Zwitsers panorama van besneeuwde bergtoppen, lieflijke alpenbloemen en koeien met romantisch rinkelende bellen om de nek.

Ik heb weer een "Mokkaschnitt" meegebracht, mevrouws favoriete lekkernij; we genieten ervan en als ik afscheid neem, krijg ik weer een rood kartonnen pakje mee dat de zakjes "Cappuccino" bevat waarmee mevrouw mij wenst te bedanken......

Schrijver: I.Broeckx, 3 augustus 2016


Geplaatst in de categorie: ouderen

3.5 met 4 stemmen 33



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)