Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Het meest dierbare, meest schrijnende en meest navrante uit Haar nalatenschap.......

Vele spulletjes die ik nog bewaar in mijn huisje herinneren me aan Haar, maar het meest schrijnende en navrante dat tot mijn stervensdag in een envelop met het opschrift "Famous Artists Schools" in mijn vitrinekast bewaard zal worden is haar schrijfwerk voor genoemde "school".

De envelop bevat voorgedrukte brieven met gefingeerde handtekeningen van beroemdheden, die lovend zijn over het inderdaad niet onverdienstelijke schrijfwerk dat zij had ingediend om te weten te komen of ze kon schrijven. Waarschijnlijk wilde men slechts aan haar verdienen en was ze erin getuind. Ze was mijn moeder. Ik hield zozeer van haar. Ze is nooit toegetreden tot de "Famous Artists Schools" die haar werk gunstig beoordeeld hadden en dit vormde in haar tragische leven, gelardeerd met ongeluk tevens een grote desillusie. Zíj kon toch schrijven en als zovelen koesterde zij de romantische, uitzinnige droom van het schrijverschap.

De envelop ligt in mijn kast. Zij is nog bij me en zal altijd bij me blijven.....

Schrijver: I.Broeckx, 26 augustus 2016


Geplaatst in de categorie: school

3.5 met 2 stemmen 116



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)