Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Kapitaalvernietiging

Hij had altijd tijdens de vergaderingen met schijnbaar goedmoedige, tevreden en rustige blik in het rond gekeken; nooit was daaruit een spoor van angst, vertwijfeling of verwildering naar voren gekomen.

Wellicht bestond zijn rust uit het vooruitzicht van de daad waartoe hij heimelijk maar onwrikbaar had besloten, de daad die voor hem de verlossing betekende.

Waar zijn voeten de zachtheid en de streling van de mossen en grassen van de Liefde en Vriendschap verwachtten, vonden zij het prikkeldraad en de glasscherven van onechtheid en egoïsme.

Na zijn dood schertste en lachte een wereld alsof er niets gebeurd was, alsof zijn wezen niet eveneens in staat zou zijn geweest tot kostbare, onvervangbare liefde.

Schrijver: I.Broeckx, 9 september 2017


Geplaatst in de categorie: individu

4.0 met 1 stemmen 897



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
10 september 2017
Hemeltjelief, lieve Ineke, wat heb je hiermee een onverslaanbaar, prachtig icoon gemaakt voor de intens liefhebbende zelfdoder. Van mij mag dit diepzinnige gedicht meteen in postervorm op alle NS-stations prijken! (-)

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)