Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een onverwacht souvenir uit Engeland

In de vroege morgen stond ik onder een waaier van waterstralen mijn oude, vervallen en Rubensiaanse lichaam te masseren, toen er aangebeld werd. De postbode bracht mij een forse envelop waaruit een nietig blikje tevoorschijn kwam met daarop een fotografische afbeelding van de Tower Bridge waarover een alom bekende felrode bus koers zette naar een onbekende bestemming en met op de achtergrond de forse en majestueuze toren van de Big Ben met haar aloude, archaïsch aandoende uurwerk dat voor zovele generaties de tijd heeft aangegeven.

Ontroerd herinnerde ik mij ons verblijf in de Britse hoofdstad, dat om zo te zeggen in een vorig leven plaatsvond; de boot, die rustig en vol vertrouwen, deinend op het water de overtocht had aanvaard en een schitterend, schuimend spoor van bruisend, kolkend water aan haar achtersteven achterliet; het appartement dat ons als het ware gastvrij verwelkomde en inderdaad de Big Ben met haar klokkentoren; de Tower waar de raven hun domicilie houden, en de kunstschatten aldaar, de feeërieke en sprookjesachtige St. Paul's Cathedral.

Onvergetelijke herinneringen, maar nu heb ik nog slechts een kop echte Engelse thee in de ochtendduren......

Schrijver: I.Broeckx, 15 april 2018


Geplaatst in de categorie: reizen

3.0 met 1 stemmen 48



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)