Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De kwetsbare mens

De lentezon laat een helpend licht over de oude stad schijnen. Er is een gezellige drukte op de terrasjes. Luidkeels vertelde grappen over de zomerse temperaturen gonzen door de stad. Het gezin en de maatschappij zouden de mens moeten beschermen. Als onderdeel van het geheel. Maar stel je voor dat er een geest bestaat, stiller dan de droomjongen. Een verliefde man die niet weet hoe hij zijn geluk moet verzilveren. Nu iedereen het paasfeest viert met voorjaarskleuren en eieren van chocolade. Daar loopt hij door de straten van de stad.

Plots ziet hij stilte even bewegen zonder emotie. In een denkwereld, niet ver van hier danst een schim ritmisch in leegte. Hij telt zijn woorden naast de prijs reeds betaald. Het evenwicht in emoties in de liefde herontdekt begint zijn tol te eisen.

Wanneer hij alleen is staart hij naar letters op grote papieren. Vol liefde en vriendschap
als uitkomst van zwijgen tekent hij de nieuwe stilte om de warmte te begrijpen.

De stille vriend, geruisloze makker. De kwetsbare mens is weer alleen.

Schrijver: Jeroen Splinterman, 22 april 2019


Geplaatst in de categorie: individu

4.5 met 2 stemmen 109



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)