Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Herinnering aan tante Gerdina

In het blikken trommeltje met de kleurige motieven dat ik eerder beschreef, bewaar ik een foto van mijn tante Gerdina, de zus van mijn moeder. Al mijn moeders zussen overleden vóór haar en in verbittering en eenzaamheid sleet ze haar laatste dagen. Op een andere foto uit de oorlogsjaren kijkt de tante flirterig de camera in. Was ze een "moffenhoer"? De erotiek stond hoe dan ook centraal in haar leven. Tot rust gekomen in een huwelijk met een metaalarbeider wijdde ze zich aan enquêteerwerk en aan het ophalen van ladders in nylonkousen. En zo herinner ik me de dag dat tante in diep verdriet en verbittering het verlies van haar borst betreurde en mijn moeder de prothese toonde die hiervoor soelaas zou moeten bieden. De fatale ziekte sloopte haar verder en verder.
Op mijn kastje zit een pop die een donkerblauwe, kunstig gebreide maillot draagt; een laatste herinnering aan mijn tante G........

Schrijver: I.Broeckx, 5 mei 2019


Geplaatst in de categorie: ziekte

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 52



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)