Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Ontmoetingen bij de bushalte (vervolg)

Ze verklaarde uit Zuid-Amerika afkomstig te zijn (asblond haar, enigszins vervallen en van mijn leeftijd) en naar haar zeggen had de verhuisdrift haar in zijn greep (zoals wel meer voorkomt; men verwacht dat het grote geluk om een straathoek op de loer ligt en dat men het kan kopen als een pak suiker in de supermarkt; men sleept zijn ziel over de wereld en meent dat men gelukkig wordt als men zich maar verplaatst naar diverse bestemmingen; echter ten onrechte; men is ten prooi gevallen aan een illusie).

Hoe het ook zij; ze had, zo verklaarde ze, een nieuwe stek gevonden; een oase in het groene gebied, buiten de stad; een plek om tot rust te komen.
"Ik ben niet zo spraakzaam vanavond, mevrouw" merkte ik op, bezeten als ik eveneens was en gepreoccupeerd, eveneens door een illusie. Lijn zeven liet lang op zich wachten en na nog enige opmerkingen over een boek dat uit mijn tas puilde,zag ik haar instappen om haar nooit meer weer te zien....

Schrijver: I.Broeckx, 16 mei 2019


Geplaatst in de categorie: individu

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 52



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)