Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Domweg ongelukkig en wanhopig, met een zak drop op de Noordhoekring

In een leeggeplunderde wereld, met een leeggeplunderd hart; de tempels van het consumentisme zwaar verfoeiend, sjokte ik voort met in mijn handen een zak drop, over de Noordhoekring, me bewust dat de "Tractatus Logico Philosophicus" van "wanhoopsridder" en "brokkenpiloot" Wittgenstein nog steeds de boekenplanken bezet van Boekhandel Gianotten aan de Emmapassage, maar dat daarmee nooit iets opgelost zal worden.

Het Odulphuslyceum toont aan de argeloze voorbijganger zijn kale, sfeerloze lokalen waar de jeugd voorbereid wordt op de grote illusie van het "banencircus" en op de jungle van de maatschappij. Twee haast levenloze staketsels die kennelijk bomen moeten voorstellen verheffen zich vóór het gebouw.....

Schrijver: I.Broeckx, 7 juli 2019


Geplaatst in de categorie: emoties

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 51



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Max
Datum:
9 juli 2019
...dit beeld zegt alles over de deplorabele staat van ons onderwijs. En al ken ik scholen die van een bunker van binnen nog wel iets weten te maken is dit een heilige als Odulphus onwaardig. Hemeltergend deprimerend, elk mogelijk perspectief voor een carrière in het onderwijs ontmoedigend...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)