Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Opnieuw naar "PortAgora"

Vandaag ontmoette ik mevrouw vóór "PortAgora" een dame van 84 jaar en toen we in gesprek raakten, bleken meteen al de overeenkomsten in ons verleden: beiden zijn we typiste geweest, zij het dat mevrouw in de watten gelegd is en ik verstoten ben.
Het grijze haar droeg mevrouw opgestoken en haar oude gezicht met diepe rimpels was getekend door tijd en omstandigheden zoals de lijdensweg van haar sinds lang overleden echtgenoot, gestorven aan de bekende en onheilspellende ziekte die overal en telkens opnieuw pleegt toe te slaan. Het echtpaar had nog naar Griekenland gewild en de goedgunstige werkgever had willen betalen maar ze hadden het er niet meer op gewaagd. In de Nieuwjaarsnacht was het einde gekomen toen mevrouw haar handen in een laatste teder gebaar op de samengevouwen handen van haar man gelegd had.

Ze toverde tenslotte een lieflijk, vertederend popje, gekocht bij de genoemde Kringloopwinkel uit haar tas: "Voor haar kleinkind".

Schrijver: I.Broeckx, 9 september 2019


Geplaatst in de categorie: individu

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 75



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)