Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten over school

Schooljaren

De eerste jaren op het lyceum waren niet onaangenaam. In de klas zat ik op de voorste bank naast dikke Taetske uit Goirle die zich niet waste en die vioollessen kreeg.
Tijdens de Engelse les reciteerden we: "John Robinson is a boy. He is twelve years old". We mochten kalligraferen met een redispen met reservoirtje voor de "Fount India" inkt op vellen papier die we zelf moesten liniëren.
Er zou een moderne opera in de Schouwburg opgevoerd worden ter gelegenheid van het honderdjarig bestaan van de school. We zongen in het koor onder leiding van de muziekleraar.

De latere jaren overschaduwden mijn eerdere geluk. De onverbiddelijke Latijnse en Griekse grammatica en de scheikundige reactievergelijkingen eisten hun tol tot de bijeenkomst in de gymzaal plaatsvond. We paradeerden langs de rij van de leraren, gezeten aan de lange Tafel. Van mijn trotse ouders mocht ik een fiets aanschaffen, gekocht bij Melis, de oude fietsenmaker, vriend van de familie……

Schrijver: I.Broeckx, 21 november 2019


Geplaatst in de categorie: school

4.0 met 1 stemmen 70



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)