Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

"Amazing Grace"

Bioscoop "CineCitta" is al een eeuw gevestigd aan de Willem II straat te Tilburg. Bij ons recente bezoek brandde een laaiend vuur in een vuurkorf die opgesteld was naast de kassa en we werden verwezen naar "Ruimte X" die ons tot dan toe nog onbekend was en waar - zoals bleek - luie ligstoelen staan om heerlijk in achterover te leunen, maar de leuning bleek wel wat hard, zodat mijn vriendin mijn jas zorgzaam en liefdevol achter mijn rug drapeerde. Onze film zou gaan over Aretha Franklin en stammen uit 1972. We zouden Aretha - welbekend van vele popsongs zoals "Respect" vandaag aanschouwen in haar rol van gospelzangeres die zij met verve en passie vervulde. Gepassioneerd waren ook haar toehoorders en hun bijval was uitbundig; hun gevoelens laaiden hoog op en hun religie zette hen in vuur en vlam. Vader Franklin - dominee - betuigde zijn toewijding en trots voor zijn geliefde dochter. Toch waren Aretha's popsongs - souvenir uit mijn jeugd - mij dierbaarder en deze zou ik hebben geprefereerd, maar ondanks alles was onze middag welbesteed en onvergetelijk.....

Schrijver: I.Broeckx, 13 december 2019


Geplaatst in de categorie: muziek

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 1.851



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)