Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten over vriendschap

Bij het aanbreken van het nieuwe jaar

Mijn taxi heeft me naar een achterbuurt gebracht. Mijn vriendin van lange jaren heeft haar riante, schitterende appartement verruild voor een klein studio-kamertje omdat zij daar begeleiding krijgt en de troosteloze omgeving weerspiegelt als het ware haar suicidale depressie. We zullen vandaag eveneens per taxi een andere wijk bezoeken die een geheel andere sfeer ademt. Hier omringt een brede meubelboulevard de "restanten" van de AaBe Wollenstoffenfabrieken zoals de hoge fabrieksschoorsteen die in mijn jeugdjaren trots in neonlicht de naam "AaBe" droeg. "Het Ketelhuis" een pannenkoekenrestaurant met brede voorgevel, verwelkomt ons.
De middag verglijdt snel, gelukkigerwijs met de conversatie die mijn vriendin ondanks alles nog op weet te brengen en 's-avonds wurmt onze taxi zich opnieuw door de nauwe maar sfeervolle straatjes van onze binnenstad. Het nieuwe jaar is op handen en de vraag is of we het wel met vreugde mogen begroeten.....

Schrijver: I.Broeckx, 1 januari 2020


Geplaatst in de categorie: vriendschap

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 58



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)