Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Naar een oosters tuincentrum met de Opstapbus

Vandaag gaat de oudere mevrouw uit de Bisschop Ophoviusstraat ook weer met ons mee die zoveel klaagt over haar eenzaamheid. De bus hobbelt schokkend, optrekkend en remmend voort door de straten van onze stad die aan de inzittenden veel herkenning en jeugdsentiment bieden. Later strekt zich aan weerszijden van de snelweg hetlente-achtige landschap uit met in de verte de boerderijen en de bomen die in stille afwachting staan....

We arriveren in Tuincentrum "De Evenaar" en vele oosterse "artikelen" verwelkomen ons als het ware: Boeddhabeelden in alle formaten en soorten: grotere en kleinere; grijze en groenachtige en rondbuikige, lachende; vertegenwoordigers van de kennelijk gelukbrengende, placide oosterse filosofie en leer en heerlijk geurende, rustgevende wierook, eveneens in vele soorten en in een grote kooi hippen kleine, schattige, onschuldige, lieflijke eekhoorntjes behendig en snel heen en weer en zij snoepen gretig van het door bezoekers aangeboden voer. Een grotere eekhoorn toont zijn prachtige wollige grijze staart en een bontgekleurde, opgewekte papagaai demonstreert zijn felle, schitterende kleuren.....

Schrijver: I.Broeckx, 2 februari 2020


Geplaatst in de categorie: dieren

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 71



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)