Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Herinneringen aan de leraar met de elegante naam......

De leraar Frans met de Italiaanse naam: "Ruedisueli" was nog jong en de edele taal die wij gymnasiasten tot ons moesten nemen en waarvan wij tijdens zijn lessen doordrongen werden, vloeide als honing van zijn lippen. Hoewel zijn elegantie, verschijning en jeugd daartoe toch alle aanleiding gaven, raakte ik bij uitzondering niet verliefd op hem, dit in flagrante tegenstelling tot mijn gevoelens voor twee andere erudiete heren, die Grieks, respectievelijk Geschiedenis doceerden. Ruedisueli, die in zijn nadagen zijn leven nog voortzet in mij onbekende contreien, begeleidde ons, scholieren, eens naar "Bouvigne", een renaissancistisch kasteeltje en Vormingscentrum in de omgeving van Breda.

Om kort te gaan en nu maar verdere details te verzwijgen; ik zal nooit meer vergeten hoe tijdens de genoemde week een bandrecorderopname tot stand kwam wegens mijn bijdrage aan een rollenspel, die uitgerekend Ruedisueli wenste te omschrijven als "Document Humaine".

Schrijver: I.Broeckx
21 april 2020


Geplaatst in de categorie: school

3.0 met 1 stemmen 357



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)