Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Slapeloos in Keulen

Het gezelschap was gearriveerd met de bagage in de grote hal van het hotel en men zou de stad gaan verkennen en de beroemde middeleeuwse, gotische basiliek, de Dom van Keulen, die ook majestueus was afgebeeld op een wandvullende foto in de hotelkamers, gaan bezichtigen.

Het "platte" Duits van de reisleidster kon een van de reisgenoten tot jaloezie van eerstgenoemde nog flink overtroeven en laatstgenoemde was ook degene die de vrienden rondvoerde door de stad, door het kronkelende labyrint van de straten, hier en daar de bevolking, de voorbijgangers of de winkeliers in voorkomende gevallen behulpzaam aansprekend....

Maar toen de nacht viel in de hotelkamer lag de reisleidster wakker, ten prooi aan onheilspellende koortsdromen en liefdesverdriet en bezeten door kwellende gedachten aan haar onwillige minnaar en ongelukkige, onbeantwoorde liefde.

Niettemin was zij zo gelukkig na thuiskomst de als uit steen gevlochten balkons van haar stille, stadse woning weer in haar hart te kunnen sluiten.....

Schrijver: I.Broeckx
15 juni 2020


Geplaatst in de categorie: reizen

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 142



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)