Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Op de markt en overige Tilburgse gebeurtenissen

Opnieuw ben ik de lieflijke vogeltjes gaan bekijken op de Tilburgse markt. Een koppeltje bontgekleurde papegaaien hechtte zich met de pootjes aan het gaas en de beestjes kwetterden zachtjes....

"Kijk er het mooi niet van af" adviseert de man... "Ook van mij niet" repliceer ik en vervolgens antwoord ik: "Het is er bij mij al af". "Ge zegt het zelf" antwoordt de man. "Maar het kan veel erger" zeg ik daarop. "Het doet geen pijn" beweert hij tenslotte ook nog....

Fuchsia's en petunia's tieren welig nu de zomer bijna is aangebroken en bij een stalletje kan men glanzende albasten harten verkrijgen die men desgewenst zijn geliefden ten geschenke kan geven...

Tenslotte bevind ik mij weer bij de bushalte waar een jongeman met een hoge kuif zijn vriendin met elegante en omzichtige gebaren lichtjes knuffelt....

Thuisgekomen blijkt mijn voordeur voor mijzelf gesloten: ik heb me buitengesloten en moet mijn buurvrouw vragen met een mokerhamer het fraaie glas in te slaan.....

Ze aarzelt niet en beukt er onvervaard op los. Het is alsof ook mijn hart aan gruzelementen ligt.....

Schrijver: I.Broeckx
26 juni 2020


Geplaatst in de categorie: algemeen

4.0 met 2 stemmen 467



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)