Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

GOED GEPROBEERD

Vorige week zag ik een beetje een onnozel item in het journaal. De branchevereniging van de webwinkels had een onderzoek laten uitvoeren. Het bleek dat als de thuisbezorgers de pakketjes bij een afhaalpunt af leveren en de mensen het daar zelf ophalen, dit 17% minder co2 uitstoot oplevert.
De grote ‘MAAR’ hierbij is, dat de mensen het dan niet met de auto moeten ophalen.
Weer weggegooid geld voor een stompzinnig onderzoek – vermoedelijk weer aftrekbaar van de belasting, dus weer door ons betaald.
Trouwens het mooie van de webwinkels is juist dàt het aan huis wordt bezorgd.
Misschien is het een veel beter idee om die bezorgers in een elektrische auto te laten bezorgen? Levert vast nog meer besparing op.
Wel slim bekeken natuurlijk het milieuaspect gebruiken om op de uit te voeren taken te bezuinigen. Goed geprobeerd.

Ik hoor weer iemand denken, dat is appels met peren vergelijken – so what?

Schrijver: catrinus
8 september 2020


Geplaatst in de categorie: overig

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 361



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Bet Weter
Datum:
9 september 2020
Citroenen en limoenen deze keer Catrinus.
Het gaat de goede kant op

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)