Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Vaders vriend

....en zo herinner ik me nog goed hoe in die jaren (de zestiger jaren) vaders vriend van kantoor, genaamd Wim, bij ons aan huis kwam en Shakespeare voor hem reciteerde ("To be or not to be") om vader te troosten met zijn ongelukkige zoon; mijn broer Matthias....

Wim, of "meneer Lem" zoals we hem noemden zou mij tevens bijles algebra geven, maar dit experiment luidde mijn "ongelukkige liefde" voor de exacte wetenschappen in (de eerste repetitie had, geheel buiten verwachting een drie opgeleverd en mijn "prestaties" zouden niet veel verbeteren).Meneer Lem had echter "zijn school geen dienst bewezen" zoals vader beweerde want hij was van de in vaders ogen "hoogheilige" HBS getrapt.....

Later, veel later, kwam meneer Lem nog eens aan in de aanleunwoning bij vaders weduwe, mijn inmiddels eveneens betreurde moeder en bij die gelegenheid informeerde hij nog naar onze vader, zijn ondanks alles wonderlijke en uitzonderlijke vriend......

Schrijver: I.Broeckx
3 oktober 2020


Geplaatst in de categorie: vriendschap

4.0 met 1 stemmen 46



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)