Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Mijn trouwe voorvechtster/The benefactor of mankind?

Aan het pand aan het Westerpark, de verbouwde eengezinswoning, is een koperen plaat bevestigd die haar ingewikkelde Chinese naam vermeldt: "Atillaoglu Tjon a Tham". Zij is de voorvechtster die ik al vele malen aangetroffen heb achter haar kolossale bureau waarop een naamplaatje haar naam vermeldt, gesierd door de toevoeging "Drs", een epitheton ornans dat vertrouwen wekt en dat misverstanden voorkomt. Haar harde taak oefent zij dag aan dag uit; een stroom van hulpbehoevenden bevolkt steevast haar wachtkamer.

Toen mijn tranen eens vloeiden kon ik rekenen op haar goedgunstige, moederlijke steun en troost en ik vraag me bij tijd en wijle af of haar hart en ziel niet verhard en verbitterd zijn onder het aanhoudende leed en de treurnis waarmee zij overspoeld wordt of dat zij daarentegen onvervangbare geestelijke voldoening put uit de remedies die zij toepast, uit haar humanitaire missie, uit de geneeslijkheid van vele ziektegevallen......

Schrijver: I.Broeckx
4 november 2020


Geplaatst in de categorie: individu

4.0 met 1 stemmen 63



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)