Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Ontmoetingen bij de bushalte (vervolg)

Terugkerend van Kapsalon S. aan de Korvelseweg (ook een adres voor armoedzaaiers) trof ik meneer op de zitplaats bij de halte van lijn zeven. "Als u me niet verkracht, mag u naast me komen zitten" verklaarde hij. "Dan moet u mij ook niet verkrachten" antwoordde ik....

Meneer woonde in een appartement in Turnhout dat hem benauwde. De muren kwamen op hem af en daarom ging hij rondstruinen in Kringloopwinkels en door winkelstraten. Hij was gepensioneerd en altijd postbode geweest en kwam nog steeds graag onder de mensen. In Nederland wel te verstaan "want daar waren de mensen veel liever" Trouwens de pensioenen waren daar ook hoger.....

De opgeblazen buik van meneer die als een ballon vooruitsprong, vormde een kussen waarop ik ongaarne zou landen....

Toen lijn zeven voorreed, zag ik hem instappen, vergezeld van zijn "trolley" waarin hij ongetwijfeld zijn nieuwste spectaculaire aankopen vervoerde......

Schrijver: I.Broeckx
26 november 2020


Geplaatst in de categorie: individu

5.0 met 2 stemmen 68



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)