Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Aan mijn goede en trotse, overleden ouders

Nooit van tevoren heb ik geweten dat het zo zou gaan verlopen. Mijn lange schoolcarrière was tenslotte ten einde gekomen en mijn trotse ouders mochten in de gymzaal de diploma-uitreiking bijwonen. De scholieren paradeerden langs de langgerekte tafel en schudden de leraren de hand en ik was een van hen, gekleed in mini-rok en kniekousen. Ik was en bleef nog kind.

Het verbaasde mij zeer dat ik plotseling en onverwacht afscheid moest nemen van degenen aan wie ik mij gedurende lange jaren zo gehecht had. De vrachtwagen kwam voorrijden voor de brede toegangsdeur van de school en mijn dronken mede-scholieren deden ieder ouderlijk huis aan en zij, die allen gehuisvest waren in villa's buiten de stad, waren verbaasd dat ook ik, dochter van een klein ambtenaartje, een representatief ouderlijk huis bezat waar zij hartelijk ontvangen werden....

Van mijn ouders mocht ik een fiets aanschaffen bij de oude fietsenmaker die stilletjes en op de achtergrond al lange jaren onze familie van dienst was....

Schrijver: I.Broeckx
6 januari 2021


Geplaatst in de categorie: familie

4.0 met 1 stemmen 54



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)