Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Herinneringen aan mijn mislukte carrière (vervolg)

Gedurende negen lange jaren had ik het kriebelige, minuscule en voor anderen mysterieuze en onleesbare handschrift van de Chef Personeelszaken ontcijferd. Gepromoveerd tot secretaresse draaide ik in een latere fase mijn rondjes op de waanzinnige carrousel van de werkzaamheden. Ik had nooit kunnen voorspellen dat de heren, eens zo goedgunstig, die zo graag een sigaar opstaken of in de billen van een secretaresse knepen, zich rond een tafel zouden scharen en als legerofficieren het salvo van hun beledigingen en scheldwoorden op me af zouden vuren: "U bent nors, u past niet binnen de cultuur van dit bedrijf" en verder: "U bent met geheel andere objecten bezig als hier aan de orde zijn".
Pijnlijke herinneringen aan uitstoting uit mijn jeugd doken razendsnel in mijn bewustzijn op en deze zouden mij blijven achtervolgen....

In het hondenasiel heb ik toen de hond Rocky uitgezocht tussen zijn verwaarloosde makkers, na mijn hernieuwde kennismaking en aanvaring met de brute en lompe, gemene mensensoort.....

Schrijver: I.Broeckx, 12 januari 2021


Geplaatst in de categorie: werk

4.0 met 2 stemmen 51



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)